23 Şubat 2013 Cumartesi

Kız isteme ile ilgili herşey :)

Allah'ın Emri Peygamberin Kavli ile başlanır söze... Uzun bir flört döneminden sonra sizin için en heyecanlı günlerden biri olan Kız İsteme günü gelmiştir demek ki...

Peki, kız isteme nasıl olur? Ne almak gerekir? Ne giyilir? sizin için biraz araştırma yaptım. İtiraf etmeliyim yeni öğrendiğim bir sürü şey oldu. Umarım bu yazı sizin için de yararlı olur :)

Ailerinizin belki de ilk defa tanışacağı gün. Sizde de bir sürü heyecan ve soru işareti... Kahveyi ne zaman vereceğim, ne giyeceğim vb... Güzel heyecanlar olacağından süphem yok ama biraz sakin olun ve bu güzel günün tadını çıkarın :)

Söz Yüzüğü
Bugün de takılan söz yüzüğü birbirinize olan bağlılığınızı simgeleyen genelde ince altın bir yüzüktür ve damat tarafından alınır. Yüzüğü zevklerinize göre sevgilinizle daha önceden birlikte seçip karar vermeniz en doğrusu gibi geliyor bana. Eğer söz nişan bir arada yapılacaksa nişan yüzükleri takılabilir.


Söz Çiçeği 
Genelde gül veya orkide tercih edilir. Bunları kurutup bir ömür saklayabilirsiniz. Yada yapay bir çiçekte tercih edilebilir. Ama bu benim çok hoşuma gitmiyor. Her şey doğal olmalı çiçekte :) Eğer nasıl bir çiçek geleceğini bilmiyorsanız, evde her ihtimale karşı  boş bir vazo bulundurmanızı öneririm.



Söz Çikolatası
Benim çiçekten daha çok sevdiğim bir ayrıntı :) Çikolatayı çok seven biri olarak istemeye gelindiğinde de alınacak çikolataya ekstra önem verilsin istiyorum :) Şık gümüş bir tepside veya gondol içerisine yerleştirilen dışı parlak jelatinle kaplı süslü bir çikolata tercih edebilirsiniz. Çikolatayı anneye, çiçeği de sevgilinize verebilirsiniz. Bu arada gelen çikolata mutfakta değil salonda misafirlerin yanında dururmuş, adettenmiş. Kız isteme sonrasında açılarak misafirlere ikram edilirmiş.

Söz gecesi ne giymeli?
Benim fikrim söz gecesi sade olunmalıdır. Sade bir elbise ve topuklu ayakkabı, düz veya hafif dalgalı saçlar, hafif bir makyaj bu gece için bence yeterli. Seçeceğiniz kıyafette göğüs dekoltesinin fazla olmaması sizin servis yaparken daha rahat etmenizi sağlar. Erkek ise şık bir takım elbise tercih edebilir. Bu gece kıyafet konusunda çok aşırıya kaçmamak gerekiyor bence.



Kız istemesinde kahve ne zaman verilir?

En çok soru işareti olan konulardan biridir bu. Kahve kız istemeden önce mi  sonra mı verilir. Bu konuda internette araştırma yaptım ama herkes farklı  bir şey yazmış. Bu konuda bu olayı yaşamış biri olarak sevgili anneciğime sordum ve severek sorumu cevapladıktan sonra hayrola istemeye mi geliyor diye de heyecanlanınca sadece bloguma yazıcam diyerek sakinleştirdim :)

Misafirler gelir, hal hatır sorulur daha sonra kız istenmeden önce yani misafirler geldikten 20 dk sonra falan misafirlere nasıl içecekleri sorulur ve kahveler ikram edilirmiş. Yani kız istenmeden önce kahve verilirmiş :) Ama bu durum herkese göre farklı  tabi. Bu konuda kemikleşmiş bir gelenek anlayışınız yoksa konuşmaların gidişatına göre önce veya sonra olması çokta farketmiyor.

Bu arada sevgilinizin kahvesinede tuz koymayı unutmayın. Eğer sevgiliniz hiç sesini çıkarmadan bu kahveyi bitirirse sizin elinden zehir olsa içeceği anlamını taşıyormuş :) Ben bu anlamı için değilde daha çok uyuzluğuna o kahvenin içine tuz koyacağım orası kesin :)

Söz Bohçası
Söz bohçasını bugün de erkeğin unutmaması gerekiyormuş. Çünkü ilk erkek kız tarafına bohçayı getirirmiş daha sonra kız tarafı erkeğe götürürmüş. Benim söz bohçası ile ilgili hiç bir bilgim yok bana kalırsa da aslında biraz gereksiz ama bu konuyu da sizin için anneme sordum :)

Söz bohçasında olması gerekenler;

Gelin için hazırlanan bohçada; iç çamaşırı, çorap, mendil, havlu, parfüm, sabahlık, gecelik takımı, makyaj seti, çanta, ayakkabı, etek ve ceketten oluşan bir takım veya elbise ile terlik, ayna, tarak takımı bulunurmuş.

Erkek için hazırlanan bohçada; pijama takımı, ropdöşambr, terlik, mendil, gömlek, kemer, cüzdan, çorap, kravat, tıraş seti, parfüm ve havlu konuluyormuş.

Bunların haricinde kayınvalide ve kayınpederlere de hediyeler gönderilirmiş.

Kız isteme ile ilgili paylaşacaklarım bu kadar. Sizin kız isteme gününüz nasıl geçti, neler yaptınız, heyecanlandınız mı? Yorumlarınızı bekliyorum kızlar :)

Umarım bu günde herşey sizin için yolunda gider ve sevgilinizin sonu "Gülen Gözler" filmindeki Vecihi  Bey gibi olmaz :)

Sevgiyle kalın, nil.



25 yorum:

  1. kız isteme kısmı en heyecanlı, en streslisiydi sanırım. ki biz aileleri tanıştırmış ve onların stresini azaltmış olmamıza rağmen bizim stres gitmemişti. hayal meyal hatırladığım bir gündü aslında.
    biz bohça olayına hiç girmemiştik neyseki. öncesinde o iyice stres yaratabilirdi. bana da fazlasıyla gereksiz geliyor. öncesinde konuşup bu detayı direk atlattık.
    bu arada küçük bir ayrıntı vereyim; o zaman tuzlu kahveyi içirememiştim ama şimdi çiğ miğ, tuzlu, yağsız, artık o gün şansına yemek nasıl denk gelirse her türlü yiyor ;))))

    YanıtlaSil
  2. benim kız isteme merasimim çok karmaşık oldu :) normalde tanışmaya diye geldiler,nişan yapıp gittiler. herşey öyle ani oldu ki nişan kıyafeti mi bile hiç gönlüme göre seçemedim,yüzükler de çok aceleye geldi. belki de herşeyin birden gelişmesi daha iyi oldu,çok düşünmeme gerek kalmadı hiçbir şeyi :) bide tuzlu kahve olayı var,ben yaptım yapmasına ama sevgili kocam mide bulantısından gece yarısına kadar lavaboda geçirdi zamanını :) resmen bin pişman oldum içirdiğime ama olsun yine de güzel eğlenceli şeyler bunlar. çikolatalarsa çok özenli ve güzeldi afiyetle yedik gece :) bu adetler hep olsun hiç değişmesin,anımsadıkça gülümseten şeyler bunlar...

    YanıtlaSil
  3. Bohça konusunda bende seninle aynı fikirdeyim Sidal. Yani heyecanla bir gün olmamasına ihtimal yok ama sakin olmakta gerekiyor. Neyse ki sen atlatmışsın, darısı başıma kısmetse :)

    YanıtlaSil
  4. Kahve Tadında, senin çok ilginç olmuş kız isteme merasimin... Ama dediğin gibi de ayrı ayrı strese girmek zorunda kalmamışsın :)Bence de bu adetler olmalı anı olarak kalan güzel zamanlar bunlar.

    YanıtlaSil
  5. Resimdeki çikolatayı chocobazaar.com'da bulabilirsiniz bilginize :)

    YanıtlaSil
  6. YARIN HEM İSTEMEM HEM SÖZÜM VAR STRES ŞİMDİDEN SARDI BÜTÜN BEDENİMİ YA BEN YARIN NE YAPACAM ÇOK HEYECANLIYIM :-)

    YanıtlaSil
  7. offff ne stresli bişey bu allahım :)

    YanıtlaSil
  8. pazar günü de benim.. saat 4 ve hala uyuyamadımm. tanışma günü çikolata getirirlerse söz için geldikleri gün de mi getirecekler. ilk getirdiklerini de ikram etmem gerekir mi ki?

    YanıtlaSil
  9. Heyecanını benimle paylaştığın için öncelikle teşekkürler. İki günde ayrı ayrı çikolata getirilir mi bilmiyorum ama getirdiklerinde ikram etmenin doğru olacağını düşünüyorum :) Umarım her şey gönlünce olur, mutluluklar dilerim size...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben meltem, 22 eylül pazar akşamı benim de isteme ve sözüm var çok heyecanlıyım, aklıma takılan en büyük soru şu; evde oldukça kalabalık olucaz 15 kişi kadar eksiği fazlası olabilir, kahvelerin nasıl olacağını ben mi annem mi soracak bir de ben o kadar kahveyi nasıl unutmadan yapıcam bununla ilgili yardımcı olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Meltem, öncelikle mutluluklar dilerim. Her şey gönlünce olur umarım.

    Kahvelerin nasıl olacağını sen sorabilirsin. Kahveleri yaparken yanında akraba veya arkadaşlarından birileri olursa sana yardımcı olacaklardır diye düşünüyorum. Umarım herşey çok güzel geçer.

    Sevgiler, nil.

    YanıtlaSil
  12. MRB BEN tuğce, BENİ BAYRAMIN 2.3 GÜNÜ ARASINDA İSTEMEYE GELİCEKLER, OĞLAN TARAFI uzakta gelio malum, istemeye geldiklerinde yüzüğü takmayı düsünüyoruz ancak büyüklerimiz biz düsünüp size haber veririz derse yüzükler elimizde patlar die endiseliyim,istemeye geldiklerinde hava soğuk olucak ne giyeceğim konusunda endiseliyim yardımcı olabilirmisiniz nil .( tsk

    YanıtlaSil
  13. ben de kız istemeye gidicem cumartesi günü sizce nasıl bir çiçek ve çikolata almalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül veya orkide olabilir cikolatayida gümüs tepside al

      Sil
  14. Merhaba
    16.11.2013 cmt günü beni istemeye geliyorlar. Biz kendimiz gondol aldık daha sonra da evimde kullanabileceğim birşey çikolatayı da onun içine doldurtacağız. Çiçek nasıl gelecek bilmiyorum ama bohça sadece biz hazırlıyoruz. Benim bildiğim nişanda karşılıklı bohça gider sözde sadece kız bohça verir. O da giderken tamam kızımızı verdik bu da bir işaret anlamında mendil verilirmiş eskiden ama ben gömlek iç çamaşır takımı, mendil ve havlu koyacağım. Herşey gönlünüzce olsun...

    YanıtlaSil
  15. allah hepinizi ömür boyu mutlu mesut etsin darısı geride kalanların başına

    YanıtlaSil
  16. aynı stresi yaşıyorum haftaya isteme olacak yüzük takacaklar. topuklu ayakkabıyla yürümede zorlanıyorum ya genelde babet spor tercih ederim o gün ne yapsam ? ve ikram konusunda önce kahve istemeden sonra çay yanına pasta börek mi nasıldır doğrusu yardım bekliyorum bende :(

    YanıtlaSil
  17. Hayir sözde sadece erkek tarafi bohca yapar o saydiklariniz nişanda oluyor benimde cuma gunu sözüm var ALlah izin verirse ama erkege bohca nişanda yapilir

    YanıtlaSil
  18. Mrb benimde sozum var cuma günü ama en az 40 kısi geliyor cok fazla kisi yani o yüsden ben sadece kahve ve cikolata dagitacagim bide söz bohcasi sadece erkek tarafi kıza yapar söz bu sonucta kizın evinde yapiliyor ve onlar geliyor soze o yüsden erkege bohca yapilmaz kiz tarafina yapilir yani kiza yapilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar kişiye nasıl kahve yaptın birde tepsiye sigmamasi durumunda kahvelerin bir kısmını arkadaşımın getirmesi ayıp olur mu .?

      Sil
  19. Saçlarm beni fazlası ite dusunduruyor nasıl yapmalıyim

    YanıtlaSil
  20. mrh arkadaşlar benim de allah izin verirse ay sonu gelecekler istemeye ama ben kararsızım istemeyle nişanı bir mi yapsam yoksa nişanı sonra mı yapsam karar veremedim birde her şeyi ben düşünüyorum ne erkek ark. ne ailem kendimi çok yanlız hissediyorum :(

    YanıtlaSil
  21. meraba bu akşam beni istemeye gelicekler ama kız istendikten sonra erkek tarafı evlerine giderken bişey veriliyomu :)

    YanıtlaSil
  22. Ben bu konuda hic bisey bilmiyorum ama lafi bile heyecanlandiriyo heyecandan olurum heralde yaaa

    YanıtlaSil